HELLO DEAR FAMILIES! ESTA SEMANA CONTINUAREMOS TRABAJANDO CON LA UNIDAD 6 DEL LIBRO "WHAT DO WE DO AT SCHOOL?". SEGUIREMOS APRENDIENDO A HABLAR SOBRE NOSOTROS Y NUESTRAS ACTIVIDADES FAVORITAS EN LA ESCUELA. ADEMÁS, REALIZAREMOS DIVERTIDOS JUEGOS EN DONDE RETOMAREMOS CONTENIDOS VISTOS ANTERIORMENTE. LET'S HAVE FUN!

HELLO SECOND FORM!

toy story 4 hello GIF

HOW ARE YOU FEELING?

happy animation GIF by Adam Black

WHAT'S THE WEATHER LIKE TODAY?

weather forecast rain GIF

NOW, WE ARE READY TO START!

Monday Hello Sticker

1) WHAT IS YOUR HAIR LIKE? LOOK AT THE POSTER. THEN OPEN YOUR COPYBOOK, DRAW YOURSELF AND DESCRIBE YOUR HAIR.

"I HAVE GOT .................., .......................... AND  ......................... HAIR."

2) NOW, OPEN YOUR ACTIVITY BOOK AT PAGE 46 AND DO ACTIVITY 1.

Work Week GIF by Denyse®1) DO THE FOLLOWING ACTIVITY.

Work Day GIF by Denyse®

1) DO YOU REMEMBER THE STORY ABOUT NORMAN WE SAW LAST WEEK? IF NOT, YOU CAN WATCH IT AGAIN HERE

2) NOW, OPEN YOUR ACTIVITY BOOK AT PAGE 49 AND DO EX. 1.

Happy Fun Sticker

1) OPEN YOUR COPYBOOK, LOOK AT THE PICTURE, AND ANSWER THE QUESTIONS. WE ARE GOING TO CORRECT THIS ACTIVITY ON WEDNESDAY 14th  ON ZOOM. VAMOS A CORREGIR ESTA ACTIVIDAD EN LA CLASE DE ZOOM DEL MIÉRCOLES 14.

Friday Minions GIF

1) LOG IN TO THE VIRTUAL PLATFORM AND CLICK ON UNIT 6 - VOCABULARY AND STORY. DO ACTIVITIES 1 AND 2.

2) NOW, OPEN YOUR ACTIVITY BOOK AT PAGE 50 AND DO EXERCISE 2.

3)  SHARE YOUR COMIC STRIP HERE! COMPARTAN CON NOSOTRAS LOS COMICS REALIZADOS EN LAS CLASES POR ZOOM.  (RECUERDEN PONER DE TÍTULO EL NOMBRE DEL ALUMNO + EL GRADO. POR EJEMPLO: "JULIETA S, 2°A" "ANA, R 2°B" "ROMINA V, 2°C" Y NO INCLUIR LA CARA DE LOS/LAS CHICOS/AS)

EN LA SECCIÓN "EXPERIENCIAS" DE CADA GRADO, ENCONTRARÁN LAS INSTRUCCIONES Y UN EJEMPLO EN CASO DE QUE NO HAYAN PODIDIO ESTAR EN LAS CLASES O NO HAYAN PODIDO TERMINAR.

Hecho con Padlet

WELL DONE!

Leaving Spongebob Squarepants GIF

THAT'S IT FOR THIS WEEK!

SEE YOU ON ZOOM!

Leaving See Ya GIF by MOODMAN

Read All About It - Extra GIF - Extra Newspaper Paper - Descubre & Comparte  GIFs

DEAR FAMILIES: A CONTINUACIÓN LES DEJAMOS LOS LINKS A LAS CÁMARAS EN VIVO QUE ESTUVIMOS VIENDO EN EL SAFARI DURANTE EL VIRTUAL TOUR DE LA SEMANA PASADA POR SI TIENEN GANAS DE REVIVIR PARTE DE LA EXPERIENCIA EN CASA.

CAMERA 1: AFRICAN ANIMALS - LAIKIPIA COUNTY, KENYA.

CAMERA 2: TEMBE ELEPHANT PARK - EMANGUSI, SOUTH AFRICA.

CAMERA 3: GORILLA FOREST CORRIDOR - GRACE CENTER, KASUGHO, EASTERN DRC.

CAMERA 4: TAU WATERHOLE - MADIKWE GAME RESERVE, SOUTH AFRICA.

CAMERA 5: AFRICAN RIVER WILDLIFE - LAIKIPIA COUNTY, KENYA.

CAMERA 6: NKORHO BUSH LODGE - SABI SAN GAME RESERVE, SOUTH AFRICA.

Fecha: 8/10/2020 | Creado por: Ana Laura
Categoria: Actividades con alumnos